Najczęściej zadawane pytania
- OGÓLNE INFORMACJE
- REZERWACJE / PŁATNOŚCI / ANULACJE
- POBYT I USŁUGI
- WYCIECZKI SZKOLNE
- KORONAWIRUS
Jakiego rodzaju wycieczki oferujecie?
Oferujemy wyjazdy grupowe o charakterze wypoczynkowym i objazdowym, z dojazdem własnym, autokarowym lub kolejowym, dla młodzieży szkolnej oraz osób dorosłych.
Zachęcamy do kontaktu w celu dopasowania oferty – formularz kontaktowy oraz dane naszego biura znajdują się dole strony.
Jaka jest minimalna liczba osób w grupie?
Jesteśmy w stanie przygotować ofertę dla każdej, nawet najmniejszej grupy, jednak polecamy podróżowanie w grupach minimum 15-osobowych. Od tej liczby uczestników obowiązują ceny grupowe, które są korzystniejsze od cen dla turystów indywidualnych.
Nie znaleźliśmy na stronie idealnie dopasowanej oferty. Czy możemy zaproponować własny program?
Tak. Nasze wycieczki są szyte na miarę. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i z chęcią przygotujemy kalkulację zmodyfikowanego programu. Możemy także przygotować zupełnie nową ofertę odpowiadającą potrzebom klienta.
W jakim czasie mogę spodziewać się odpowiedzi na moje zapytanie?
Po otrzymaniu zapytania od klienta standardowo odpowiadamy w ciągu 1 dnia roboczego.
Czy istnieje niebezpieczeństwo, że Wasze biuro ogłosi upadłość? Czy można Wam zaufać?
Działamy na rynku turystycznym już od 15 lat.
Naszą wiarygodność możecie sprawdzić w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) prowadzonej przez Marszałka Województwa Małopolskiego pod numerem ewidencyjnym 5286, wpis do rejestru nr Z/28/2005. Oznacza to, że obowiązkowo posiadamy aktualną gwarancję ubezpieczeniową – na sumę 20 468,25 zł (4500 €), w Signal Iduna Polska T.U. S.A., ważną od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.
Jesteśmy członkiem Polskiej Izby Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Małopolskiej Organizacji Turystycznej oraz Krakowskiej Izby Turystyki, dzięki czemu jesteśmy świadomi sytuacji na rynku turystycznym i szybko reagujemy na jego zmieniające się realia.
Zdecydowanie można nam ufać – świadczą o tym setki zadowolonych klientów.
Jak zarezerwować wyjazd?
Wyjazdy można zamawiać telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej.
Co jest gwarancją dokonania przez Państwa rezerwacji?
Potwierdzeniem wykonania dla Państwa rezerwacji oraz jej gwarancją jest zawarta umowa oraz wpłata zaliczki.
Jak zapłacić za wycieczkę?
Za wycieczki można dokonać płatności przelewem na konto.
Czy mogę wykorzystać bon turystyczny do pokrycia opłaty za wycieczkę?
Tak, jest możliwość zrealizowania u nas bonu turystycznego.
Czy za dokonaną rezerwację mogę otrzymać fakturę VAT?
Tak, za każdą dokonaną rezerwację można otrzymać fakturę VAT. Nie jest możliwe otrzymanie faktury VAT przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
Czy cena wycieczki zawiera ubezpieczenie?
W przypadku grup polskich i zagranicznych podróżujących na terenie Polski w cenie wycieczki standardowo zawarta jest składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG) oraz Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP). W przypadku grup polskich na życzenie klienta istnieje również możliwość ubezpieczenia się od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW). Grupy polskie podróżujące za granicę są dodatkowo objęte obowiązkowym ubezpieczeniem NNW i KL (Koszty Leczenia) oraz wyższą składką na TFG.
Co zrobić, kiedy musimy zrezygnować z wyjazdu?
Rezygnacja z wyjazdu jest możliwa w każdym momencie. Koszty rezygnacji z wyjazdu, jeśli występują, wyliczane są indywidualnie dla każdego klienta.
Czy zapewniacie uczestnikom transport podczas całej wycieczki?
Dostosowujemy się do oczekiwań klienta. Możemy zapewnić kompleksową usługę transportową z wykorzystaniem naszej floty autokarowej. Wówczas podstawiamy autokar na ustalone miejsce zbiórki w miejscowości zamieszkania grupy, następnie jest on do dyspozycji grupy podczas realizacji wszystkich punktów programu, a po zakończeniu wycieczki odwozi uczestników na miejsce wyjazdu. Alternatywą jest samodzielny dojazd grupy do miejsca docelowego wycieczki, a my zapewnimy transport autokarowy pomiędzy obiektem noclegowym a poszczególnymi punktami programu wycieczki. Jeśli planujecie przylot samolotem, nasz autokar może odebrać Was z lotniska. Istnieje także możliwość zarezerwowania za naszym pośrednictwem biletów kolejowych, jeśli preferujecie taki środek komunikacji.
Jaki jest standard autokarów i busów?
Nasza flota to pojazdy nie starsze niż 5 lat, wyposażone w poduszki powietrzne oraz moduły GPS. Nasze autokary spełniają najbardziej rygorystyczne normy w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Pojazdy są regularnie serwisowane w autoryzowanych stacjach obsługi, co gwarantuje ich niezawodność i nienaganny stan techniczny.
Ilu kierowców będzie obecnych podczas wyjazdu?
Liczba kierowców zależy od kilku czynników (m.in. od długości trasy). Czas pracy zawodowych kierowców reguluje Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2012 r. poz. 1155 i z 2013 r. poz. 567). Dostosowujemy liczbę kierowców do obowiązujących przepisów oraz programu wycieczki.
Czy pilot będzie nam towarzyszył przez cały wyjazd?
Rekomendujemy wybór takiego rozwiązania, ponieważ opieka pilota od początku do końca wyjazdu gwarantuje spokojny, udany wypoczynek. Jeśli jednak w grupie jest osoba, która chce koordynować wyjazd, isnieje możliwość rezygnacji z pilota i skorzystania tylko z usług przewodników w miejscu docelowym wycieczki.
Czy podczas wycieczki będzie zapewnione wyżywienie? Jakie są warianty posiłków do wyboru?
Standardowo proponujemy klientom zakwaterowanie ze śniadaniem podanym w formie szwedzkiego stołu w obiekcie noclegowym lub w pobliskiej restauracji. Istnieje możliwość zamówienia dwu- lub trzydaniowego, serwowanego obiadu i obiadokolacji lub kolacji w formie zimnego i/lub ciepłego bufetu. Możemy także połączyć kolację z warsztatami kulinarnymi bądź występem artystycznym. W przypadku całodniowych wycieczek dobrze sprawdza się opcja lunch boxów, czyli prowiantu na drogę.
Kiedy dowiemy się, w jakich hotelach się zatrzymamy oraz w jakich restauracjach będą serwowane posiłki?
Sześć tygodni przed wyjazdem prześlemy drogą mailową wstępny program zawierający nazwy obiektów.
Czy napiwki są wliczone w cenę wycieczki?
Napiwki nie są wliczone w cenę. Dawanie napiwków jest dobrowolne. Zalecamy zabranie określonej kwoty, która wystarczy na pokrycie napiwków podczas całej wycieczki.
Co zrobić, jeśli przebieg mojej podróży jest niezgodny z programem wycieczki?
Niezwykle ważne jest, aby natychmiast poinformować opiekuna wycieczki, jeśli podczas podróży macie wrażenie, że istnieje niezgodność w porównaniu z programem wycieczki. W ten sposób ewentualne błędy i nieprawidłowości są od razu rozwiązywane tak, aby uczestnicy mogli czerpać jak najwięcej ze swojej podróży. W przypadku zauważenia nieoczekiwanych niezgodności po powrocie do domu, należy zwrócić się pisemnie do biura podróży 4Travel. Odpowiedzi na reklamację należy spodziewać się w ciągu 30 dni.
Jak zamówić wyjazd?
Wyjazdy można zamawiać telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej, lub osobiście w siedzibie firmy w Krakowie przy ul. Wielopole 16/6 (najlepiej po wcześniejszym umówieniu). Na życzenie klienta dopełniamy formalności związanych z wycieczką bezpośrednio w szkole, jeżeli tylko jest to możliwe.
Jaki jest standard zakwaterowania dzieci i młodzieży w czasie wycieczek szkolnych, zielonych szkół, kolonii i obozów?
Dzieciom i młodzieży zapewniamy zakwaterowanie w obiektach takich jak: pensjonaty, domy wczasowe, domy i ośrodki wypoczynkowe, schroniska górskie i młodzieżowe, motele i hostele. Pokoje w powyższych obiektach są wieloosobowe (4-10 osób), często z łóżkami piętrowymi.
Jaki jest standard zakwaterowania opieki na wycieczce szkolnej?
Osoby dorosłe (nauczyciele, rodzice, piloci oraz kierowcy) są kwaterowani w pokojach 1-4-osobowych. Jeżeli dany obiekt noclegowy dysponuje pokojami z łazienkami, to są one przydzielane w pierwszej kolejności.
Jesteśmy szkołą, która prowadzi także kształcenie zawodowe. Czy możecie zorganizować nam wizyty zawodoznawcze zgodne z profilem kształcenia uczniów?
Tak. Mamy duże doświadczenie w organizacji zwiedzań tematycznych polegających na wizytach w firmach i instytucjach związanych z profilem kształcenia grupy, np. socjalnym, technicznym, ekologicznym, rolniczym.
W jaki sposób dbacie o bezpieczeństwo uczestników wycieczki?
Przygotowujemy program zgodnie z aktualnymi rekomendacjami sanitarnymi rządu (bieżące zalecenia dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/). Zwiedzanie obiektów muzealnych oraz zwiedzanie miasta z przewodnikiem odbywa się w podziale na mniejsze grupy – dokładna liczba osób w grupie jest uzależniona od wielkości zwiedzanego obiektu i możliwości zachowania w nim dystansu społecznego oraz od obowiązujących w momencie realizacji wycieczki wytycznych rządowych dotyczących zachowania reżimu sanitarnego.
Współpracujemy z obiektami noclegowymi, atrakcjami turystycznymi, przewoźnikami, którzy otrzymali certyfikaty bezpieczeństwa, takie jak: "Małopolska – Bezpieczna Turystyka" wydawany przez Krakowską Izbę Turystyki czy "Bezpieczny obiekt" wydawany przez Polską Organizację Turystyczną.
Czy noszenie maseczek podczas wyjazdu będzie obowiązkowe?
Uczestnicy będą zobowiązani do przestrzegania obowiązujących procedur sanitarnych. Szczegółowe procedury obowiązujące w poszczególnych krajach komunikowane będą przed wyjazdem.
Czy do udziału w wyjeździe będą wymagane testy na COVID-19?
Biuro podróży 4Travel jako organizator wyjazdu nie wymaga wykonania testu do udziału w imprezie turystycznej, jednak przepisy w kraju/regionie docelowym bądź tranzytowym wycieczki mogą nakładać na podróżujących obowiązek okazania negatywnego wyniku testu. W takim przypadku przed wyjazdem będziemy informować uczestników o konieczności wykonania testu.
Czy do udziału w wyjeździe będzie wymagane szczepienie przeciwko COVID-19?
Biuro podróży 4Travel jako organizator wyjazdu nie wymaga zaszczepienia się przeciwko COVID-19 do udziału w imprezie turystycznej, jednak przepisy w kraju/regionie docelowym bądź tranzytowym wycieczki mogą nakładać na podróżujących obowiązek zaszczepienia się. W takim przypadku przed wyjazdem będziemy informować uczestników o konieczności wykonania szczepienia.
Rząd wprowadził ograniczenia, które utrudniają lub uniemożliwiają nam realizację zaplanowanego wyjazdu. Co dalej?
Jeśli wprowadzone przez rząd ograniczenia w funkcjonowaniu obiektów turystycznych bądź przemieszczaniu się będą uniemożliwiały realizację wycieczki, możecie bezkosztowo przełożyć wyjazd na późniejszy termin. W przypadku mniejszych ograniczeń możemy wspólnie zmodyfikować program, tak aby czasowo niedostępne atrakcje zastąpić innymi.